Cuma, Mart 07, 2008

Kuyumcunun Pabucunu Dama Atanlar

Sibermetrik Research’ün bu yıl 3. kez gerçekleştirdiği, sektörün takı ve aksesuar markalarına ilişkin ilk ve tek araştırması olması nedeniyle artık bir referans çalışma niteliği kazanan Mücevher Omnibus Araştırmasının 2008 yılı sonuçları açıklandı. Araştırmada bu yıl altın ve pırlanta kategorileri sorgulandı.
İlk Hatırlanan Marka
Altın Kategorisinde marka adı belirtilmeksizin kişilerin ilk aklına gelen marka sorgulaması yapıldığında Altınbaş yüzde 19.8’le altın kategorisinde en fazla akla gelen marka. Sonra sırayı yüzde 16.9’la Atasay alıyor. Daha sonra yüzde 6.2 ve yüzde 3.5 ile Goldaş ve Gold geliyor.
Hatırlanan Diğer Markalar
Hatırlanan diğer markaların toplamında incelendiğinde, ATASAY’ın yüzde 8.8 ile ilk sırada yer aldığı ve bunu sırası ile ALTINBAŞ (%7.2) ve GOLDAŞ’ın (%6.2) izlediği görülmektedir.
Yardımlı Hatırlama
İlk aşamada kendiliğinden hatırlanmayan Altın firmalarının isimleri tek tek okunmuş ve yardımlı hatırlanma oranları belirlenmiştir.
Altın firmalarının hatırlanma oranları yardımlı hatırlama oranlarının toplamı nezdinde incelendiğinde ilk 3 sıralamanın ATASAY, ALTINBAŞ ve GOLDAŞ olduğu görülmektedir.
Toplam Bilinirlik
Altın firmalarının spontan ve yardımlı hatırlanma oranlarının toplamı nezdinde değerlendirildiğinde ilk üç sıralama değişmedi; yüzde 35.8 oranı ile ALTINBAŞ ilk sırada yer aldı. Anımsanan markalar sorgulamasında ATASAY ise yüzde 35 oranı ile sıralamada Altınbaş’a en yakın marka olurken; Goldaş ise yüzde 19.0 anımsanma oranı ile öne çıkan üçüncü marka oldu.
araştırma

Yazının devamı

Hiç yorum yok: